welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pengikut

Jumaat, 23 November 2012

KUAT!!! KUAT!!! KUAT!!!

Sukar untuk menerima kekecewaan. Tetapi itulah hakikat yang terpaksa dilalui. Sering kali teringat dan menangis sendiri. Saat ini kita merasakan tiada siapa pun yang akan memahami perasaan ini. Hanya mendiamkan diri, enggan bercakap dan berjumpa dengan sesiapa. Dua,tiga hari, hingga berminggu lamanya berkeadaan begini. Inilah hakikat bila kecewa. Tidak kiralah apapun kekecewaan yang dihadapi, putus cinta, kecil hati atau tidak dapat apa yang sangat diinginkan. Mungkin itu harapan kita. Meletakkan ia pada tahap yang terlalu tinggi dan akhirnya tidak kesampaian. Terasa dunia ini tidak bermakna lagi. Hidup macam tidak dapat diteruskan lagi. Sangat perit,sangat parah dan sangat berdarah. 


     Tetapi perlukan terus rasa begini? Perlukan hidup ini terhenti di sini? Perlukah berputus asa dengan nikmat Allah yang masih ada diberi pada kita. Duhai hati yang kecewa dan sengsara...bersabarlah...jangan mengalah...kuatkan semangat...kuat!!!kuat!!!kuat!!! Jangan menangis lagi...jangan kecewa lagi... Jangan dan jangan terus menghukum diri dengan hal yang begini. Bangkit dan bangkit...teruskan perjalanan yang masih lagi berbaki. Tinggalkan yang silam, pergilah melangkah dengan lebih jauh lagi. Yakin boleh...pasti boleh. Jangan mengalah dan kalah... Kita masih ada Allah yang menolong kita. Berusaha,berdoa dan bertawakallah pada-Nya. Dia pasti memakbulkannya. Jika bukan hari ini,esok. Jika bukan esok, lusa dan seterusnya. Cepat dan lambat sahaja. Yang pasti kita mestilah bersabar. Mungkin Allah tidak izinkan kita mendapatkan yang ini kerana Dia ingin memberi pada kita sesuatu  yang lebih baik daripada yang itu. Ada hikmahnya. 

       
       Janganlah berduka lagi. Hati...bertenanglah. Dekatkan diri pada Allah... Mungkin hati kita jauh dari Allah dan ketenangan telah hilang. Baliklah menuju kepada-Nya. Allah sentiasa menerima kita.... Janganlah bersedih lagi... Kesatlah air mata itu,jangan dibazirkan lagi. Biarlah kita menangis dihamparan-Nya mengharap pengampunan dari-Nya. Mengharap pertolongan dari-Nya. Yakinlah...selagi mana kita bergantung harap pada Allah, jalan kita akan dipermudahkan. Berusahalah...jangan jemu... Carilah teruslah mencari apa yang kita mahu... Berusahalah mencari pelengkap hidup di dunia ini. Moga pencarian itu bakal membahagiakan hidup kita di dunia dan di akhirat nanti...amin....

p/s: khas buat hati yang terkecewa...termasuk diri sendiri juga...huhu....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan