welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pengikut

Khamis, 12 Januari 2012

AKU HANYA WANITA BIASA



Aku  hanya wanita biasa
Jelas kelihatan di sekelilingku ramai yang jelita
Si jelita yang kaya, berpangkat, beragama dan berketurunan baik
Namun aku hanya wanita biasa
Bersyukur dengan sekadar yang ada
Tidak  secantik si jelita
Tidak semewah si kaya
Tidak sebijak sang pendeta
Aku hanya wanita biasa
Yang hanya tahu tentang diri
Kelemahan diri
Kerendahan hati
Hanya aku miliki
Selangit tangis
Untuk menemani kedukaan hati
Hanya itu yang ku tahu


Melihat sang cinta menerpa
Hati berbicara
Diri  ini mungkin tidak sesempurna disangka
Sang cinta mahu aku yang hanya wanita biasa
Janganlah mengharap diriku selebih yang kau mahu
Tidak mungkin aku terdaya untuk mengadakannya
Wahai cinta terimalah aku dengan seadanya
Seperti apa pun aku
Aku adalah aku
Wanita biasa
Sentiasa mahu kesempurnaan
Ingin punya cinta
Ingin punya bahagia
Ingin punya cerita dan cita
Aku tahu hidup ini
Hanya detik menunggu
Berpaling pada pesona maya
Menuju ke alam nyata


Hanya aku punya
Sekeping hati mendaba cinta suci
Menagih kasih Ilahi
Merindu Jannah yang abdi
Meski hidup miskin, tidak jelita
Hati ini tetap berkata itu bukan ukurannya
Yang pasti hanya iman dan taqwa
Menjanji  kesempurnaan hidup sebagai hamba…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan