welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pengikut

Sabtu, 13 Ogos 2011

SELALU ADA....

Sampai mana lagi harus aku berlari lagi? Banyak manakah air mata yang perlu ku tadah? Yang telah terjadi tetap telah terjadi. Yang akan terjadi tetap akan terjadi. Hanya doa dan amal ini yang mampu mengubah segala masa depan ku yang gelap menjadi cerah semula. Aku mengerti Allah itu tidak zalim kepada hamba-Nya selalu berdoa dan bertaubat. Allah tahu apa yang aku harapkan dan fikirkan. Allah tahu segala apa rintihan dalam hati ini. Engkaulah Yang Maha Melihat, Engkaulah Yang Maha Mendengar.

Allah itu selalu ada bersama ku bagai nafas yang ku hela, tidak akan terhenti dengan izin Yang Maha Esa. Setiap detik Allah sentiasa bersama ku. Mengapa perlu diragu? Mengapa perlu berlari lagi? Mengapa perlu menadah air mata lagi? Bukankah aku masih ada lagi tempat untuk mengadu. Yang sentiasa memahami diri ini. DIA adalah Pencipta ku dan segala isi di dunia ini.

Walaupun diri ini penuh dengan dugaan, keyakinan terhadap pertolongan dari-Mu amat ku harapkan. Tidak Engkau biarkan diri ini terus berduka dan derita. Kaulah yang Maha Pengasih, Maha Penyang dan Maha Pelindung.

Tapi aku yang selalu lupa. Sentiasa dalam kerugian. Lupa segala nikmatyang diberikan. AKU LUPA AKU ADALAH HAMBA. AKU LUPA BAHAWA DUNIA INI ADALAH SEMENTARA..... Ya Allah.. tidak terhitung segala dosa yang ku lakukan. Tidak tertanggung diri ini menghadapi azab neraka-MU. Ampunkanlah diri ini ya Allah. Terimalah diri ini sebagai hamba-MU yang soleh dan solehah. Jangan biarkan hati dan jasad ini hanyut dengan dunia ini. Sesunguhnya Engaulah Yang Maha Pengampun. Pada-Mu tempat ku bergantung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan