welcome


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pengikut

Isnin, 29 Ogos 2011

dodol, kerepek peyek, & mazola (27 ogos)

alhamdulillah... selesai jugak gotong royong buat 3 juadah raya yang agak popular tu. Seronok gotong royong ramai-ramai ni. pak2 sauadara, mak2 sedara, sepupu2 dapat kumpul sama2.lokasinya rumah bondaku lah.. itu lah sasaran yang sangat strategik nak buat pun. dari pagi sampailah petang. yang lawaknya dodol yang susah nak buat tu boleh siap dulu dari yang lain. yamg paling lambat siap mazola lah. alamaklumlah kan anak-anak dara yang buat lah kata kan...hehe. seronok buat kuih dgn sepupu-sepupu ni. yang tukang bakarnya aku lah... tension2... oven tu memamng menguji kesabaran aku, lau buat sorang-sorang memamang lama dah nages. ( cam ade sehari 2, ak wt kueh raye sorg2 smbil nagess..rasa kue 2 pn agknye terleby masin kot...huhu). lama tunggu kue nk masak...letih tunggu smapai tangan aku pun terbakar jugak...huhu..habeslah tgn parut tyme raya esok..sakit jugak...huhu. ade pulak yang hangit...hehe..rezeki2...hangit pun haget lah, yang pnting dapat jugak makan...hehe... yang mana elok2 semua untuk raya...huhu.

tugas buat dodol tu org2 lelaki yang gagah perkasa lah. termasuk lah papaku...hehe yang paling sinior tu, papaku lah yang paling gagah pon. org muda2 pon kalah kacau dodol...haha..hebat2.
kerepek peyek plak kaum ibulah yang kne bg settle..hehe... mak aku lah yang jd taukehnye.. bak kata org zaman sekarang ni otai...hehe...

yang paling best tyme buka pose lah...dok makan ramai-ramai. memamang selera. seronok2..hehe..tapi makan selera ni pun hati masih teringat pada someone...hurm... sedy lah jugak kan...huhu...tak pe lah nak wat cm ne....huhu.tak mau lah sedih2 ni, esok nk raya dah...nak cerita menu buka lah... menu2nye jeng3..hehe..lauk2 kg je..aku kan org kg je...sapelah aku kan...mkn pizza pon muntah2...hehe...tak maulah ckp kan pe juadahnye...nnt ade yang teringin plak kan. tapi nk jugak lah bg tau pe org2 kg cam aku ni mkan...hehe.. org kg cm aku ni ske makn nasi, nasi mestilah kena ada =p. lauk ikan goreng pon sodap, kari ikan, sayur2 rebus, ulam2 kg, sambal belacan penambah slera, sambal petai udang yng berbau sket, kue dan bubur...hehehe...biasa je kan. tapi ak rasa tu pon dah sedap, org kg lah ktakan..modal pon tak byk nk mkn sedap2 sngt..hehe =p...syukur alhamdulillah, pe yang ade makan, rezeki Tuhan.. =)

apa2 pon esok dah raya. dikesempatan ini..buat semua yang aku cinta dan yang ku rindu, walaupun jauh di mata, kalian tetap di hati ku, maaf zahir & batin.. buat mereka yang penah aku sakiti, maafkan lah diri ini..sesungguhnya aku tak sempurna, krn aku hanya insan biasa...(~_~)
moga berjumpa lagi pd Ramadhan yang akan dtg... smile always. wasalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan